上田インターナショナルスクール | 語学の翼を羽ばたかせUISから世界への冒険を始めよう! | 未来プロジェクト株式会社 園だより

園だよりnews

TOP 園だより Valentine’s Week (February 13-16)

ISN Preschool Ueda

Comet Class

Rocket Class

Valentine’s Week (February 13-16)

Valentine’s Week (February 13-16)

Valentine’s Day Baumkuchen

On St. Valentine’s Day, Comet and Rocket had a food preparation activity where the kids got to cut cake and coat it in chocolate and various toppings. And to show our families how much we love them, everyone brought the treats home to enjoy with their families. Did your child remember to say “I love you!” when giving their treats?
バレンタインデーに、彗星とロケットは、子供たちがケーキを切り、チョコレートや様々なトッピングでコーティングする調理実習を行った。そして、家族への愛を伝えるために、みんながお菓子を持ち帰り、家族と一緒に楽しみました。あなたのお子さんは、お菓子を渡すときに「愛してるよ!」と言うのを覚えていましたか?

Comet

Our word of the week was the letter “W”. To get used to the shape, we practiced using medicine droppers to pick up colored water to cover the shape of a W, and then we learned a new “W” song!
今週の単語は「W」。その形に慣れるために、スポイトを使ってWの形に色水を取る練習をした!

In the spirit of our UOI lessons on vehicles, one of our students brought in a few picture books for us to enjoy. The kids loved them so much and even talked about the plot of one of the books the next day!
乗り物に関するUOIの授業の一環として、ある生徒が数冊の絵本を持ってきてくれた。子供たちは絵本がとても気に入ったようで、翌日にはそのうちの1冊のあらすじについて話してくれました!

It was a great timing that we read that story about a fire engine, because the kids referred to it again when we went to Maruko to see some of the old fire engines. We wish you could see the happiness on the kids’ faces as they climbed on the fire trucks, sounded the sirens, and rang the bells! Everyone had a great time!
というのも、丸子に古い消防車を見に行ったとき、子供たちがまたその話を思い出したからです。消防車に乗り込み、サイレンを鳴らし、ベルを鳴らしたときの子供たちの嬉しそうな顔を見てほしい!みんな楽しい時間を過ごした!

Rocket

During circle time on Tuesday morning, I asked the children “What did you do yesterday?” Some children answered (with a little help from me), “I went skiing,” “I studied,” “I went to Gyu Kaku with Mom, Dad,” “My friends came to my house,” and “I stayed home.”
火曜日の朝のサークルタイムで、私は子どもたちに “昨日は何をした?”と尋ねた。スキーに行った」「勉強した」「パパとママと牛角に行った」「友達が家に来た」「家にいた」と答えた子どもたちがいた。

We also carried on studying the ”-u” sounds in phonics.
また、フォニックスの「-u」の音の勉強も続けた。

In IB this week, after showing their homework and talked about their mini goals this year, we “traveled” to USA, China and India. Meaning to say that these countries’ most important celebrations such as Valentine’s Day, Easter, New Year’s Day and Diwali were discussed and shown to the class, respectively.
今週のIBでは、宿題を見せて今年のミニ目標について話した後、アメリカ、中国、インドに「旅行」した。つまり、バレンタインデー、イースター、元旦、ディワリなど、これらの国の最も重要なお祝いについてそれぞれ話し合い、クラスで披露した。

By the way, we want to give a big thank you to one of our lovely students for the Valentine message and stickers she gave us.
ところで、バレンタイン・メッセージとステッカーを贈ってくれた素敵な生徒さんに心からお礼を申し上げたい。

We were also glad that we got the chance to have a refreshing, long walk outside the school on sunny Friday morning.
また、晴れた金曜日の朝、学校の外を爽やかに長く散歩できたことも嬉しかった。

Here’s some other photos from the week: